Bestilling
Jeg er under 18 år, kan jeg handle i nettbutikken da?
For å handle i vår nettbutikk må du være over 18 år.
Kan jeg bestille over telefon?
For å ivareta ditt personvern, kan vi ikke legge en bestilling for deg. Vi aksepterer bare bestillinger som blir lagt via vår nettside.
Kan jeg slå sammen to ordre?
Vi kan dessverre ikke slå sammen ordre, men vi kan kansellere den slik at du kan legge inn en ny, rettet ordre.
Kan jeg spore pakken min?
Straks lageret vårt har behandlet bestillingen og sendt den videre til Bring, mottar du en e-post med et sporingsnummer. Her kan du følge bestillingen via sporingslenken. Merk at informasjon om bestillingen vil være tilgjengelig så snart pakken har blitt skannet av Bring. Det kan ta noen dager.
Det står at dere er utsolgt for en vare på nett, har dere flere igjen av varen i en av Dyreparkens butikker?
Dersom vi er utsolgt for produktet i nettbutikken er vi mest sannsynlig også utsolgt i Dyreparkens fysiske butikker – men en gang i blant kan vi ha produktet i en av parkens butikker men ikke på nett. Vi henter dessverre ikke produkter i butikkene dersom vi er utsolgt på nett.
Jeg har ikke fått ordrebekreftelse på mail, er bestillingen min i orden?
Sjekk først din søppelpost/spamfilter og se om den kan ha havnet der. Du vil alltid motta en bekreftelse på mail hvis bestillingen din går igjennom. Hvis du ikke har fått en bestillingsbekreftelse, og f.eks. fikk en feilmelding ved betaling, har ikke ordren blitt godkjent. Hvis din konto er belastet vil beløpet automatisk krediteres, og bestillingen må gjennomføres på nytt.
Kan jeg legge til noe i bestillingen min?
Ja, dette kan løses hvis du ikke har fått mail om at ordren din er ferdigbehandlet. Du kan da legge inn en separat bestilling på varen(e) du vil legge til, men velge “hente i parken” som leveringsmetode, slik at du ikke betaler for frakt på begge ordrene, ettersom vi kan sende dem samlet. Det er viktig at du tar kontakt men oss på nettbutikk@dyreparken.no i forkant for å høre om dette er mulig for din ordre.
Betaling
Hva er leverings-og fraktkostnadene i Dyreparkens nettbutikk?
Vi har fast frakt på 79,-
Kan jeg betale med gavekort i nettbutikken?
Nei, du kan dessverre ikke betale din bestilling i nettbutikken med gavekort. Digitale gavekort kan benyttes på dyreparken.no. Fysiske gavekort (solgt frem til mars 2022) kan benyttes ved fysiske utsalgssteder i Dyreparken, eller det kan byttes inn i et digitalt gavekort.
Kan faktura sendes til en bedrift?
Vi kan sende faktura til en bedrift, men dette må gjøres manuelt av oss og en bestilling kan ikke gjøres på våre nettsider. Kopier inn din handlekurv med varene du ønsker å bestille i et dokument/e-post og send dette til post@dyreparken.no, sammen med organisasjonsnummer og faktura/leveringsadresse. Merk: Det er en fast frakt på 79 kroner i nettbutikken, og dette beløpet vil bli lagt til på totalen for de produktene du bestiller.
Hvilke betalingsalternativer tilbyr dere?
Betalingen kan gjennomføres med Vipps, Visa og Mastercard. Betalingen blir behandlet av Nets som er en sikker elektronisk betalingspartner.
Bytte og retur
Hvor lenge har jeg angrett på en ordre bestilt i Dyreparkens nettbutikk?
Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om at du ønsker å benytte deg av angreretten på nettbutikk@dyreparken.no. Pakken skal deretter sendes til oss innen 14 dager. Ved angrerett må produktet returneres i samme stand som da du mottok produktet.
Klikk på lenken: Angrerettskjema
Hvilken adresse skal jeg benytte for min retur?
Vår returadresse er:
Kristiansand Dyrepark
v/nettbutikken
Dyreparkveien 1
4609 Kardemomme By
Kan varer kjøpt i nettbutikken byttes i Dyreparkens fysiske butikker?
Nei, varer kjøpt i nettbutikken kan dessverre ikke tas i retur i parken.
Kan jeg bytte en vare jeg har kjøpt i nettbutikken?
Vi håndterer ikke bytter. Hvis du ønsker å bytte en eller flere av varene du har mottatt, gjøres det som vanlig angrerett/retur. Det vil si at du sender tilbake det du ikke vil ha, og vi returnerer pengene dine. De nye varene som du vil kjøpe, bestiller du på vanlig måte i nettbutikken.
Følgende adresse kan benyttes til returen:
Kristiansand Dyrepark
v/nettbutikken
Dyreparkveien 1
4609 Kardemomme By
Vi har dessverre ikke fri retur så du må selv dekke kostnaden ved returen.
Hvordan returnerer jeg en vare jeg har kjøpt i Dyreparkens nettbutikk?
Dette kan du gjøre ved å sende varen i retur til følgende adresse:
Kristiansand Dyrepark 4609 Kardemomme By. Merk returen med “Nettbutikk”
Levering og henting
Hvorfor får jeg bare opp “Hente i Dyreparken” som eneste leveringsalternativ? Jeg ønsker få ordren min tilsendt.
Begge alternativ skal komme opp etter at personopplysningene er fylt ut. Dersom du kun får opp “Hente i Dyreparken” så dobbeltsjekk at alle personopplysningene er lagt inn.
Hvordan kan jeg forkorte leveringstiden på en ordre?
Vi legger stor vekt på raskest mulig levering av dine ønskede varer. Dessverre kan vi ikke tilby en raskere leveringsløsning.
Kan jeg endre fraktadressen på bestillingen min?
Du kan dessverre ikke selv foreta endringer når din bestilling er plassert. Når du har mottatt bestillingsnummeret ditt, er bestillingen låst og kan ikke endres. Du må da kontakte oss på nettbutikk@dyreparken.no så skal vi sørge for at vi sender ordren til ønsket adresse.
Kan dere sende til utlandet?
Vi kan dessverre ikke tilby levering til adresser utenfor Norges fastland.
Hva gjør jeg når jeg har mottatt feil varer?
Ta kontakt på nettbutikk@dyreparken.no så skal vi rydde opp i dette.
Hva gjør jeg hvis noe mangler i pakken jeg har mottatt?
Kontakt oss på nettbutikk@dyreparken.no så undersøker vi hva som har skjedd og sørger for at du får varen(e) som mangler.
Er det hentefrist for ordrer som skal hentes i Dyreparken?
Pakken må hentes innen 14 dager fra du har mottatt hentemelding. Hvis pakken ikke hentes innen fristen vil ordren kanselleres, og du får refundert beløpet for ordren, med unntak av et gebyr på 99 kr for uavhentet pakke. Pakken kan hentes hos Gjesteservice, som befinner seg like utenfor hovedinngangen til Dyreparken. Gjesteservice følger Dyreparkens/Badelandets åpningstider, som du finner her.
Hva skjer hvis jeg ikke henter ordren min hos Posten innen fristen?
Uavhentede pakker som er sendt pr. post vil bli belastet kr 198,- til å dekke ekspedisjonsavgift for returfrakt og håndteringskostnader. Å ikke hente pakken hos Posten er ikke det samme som å benytte seg av angreretten. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten finner du informasjon om det her.
Kan noen andre hente ordren min for meg?
Dette går helt fint så lenge de kan henvise til fullt navn og ordrenummer.
Jeg har valgt “Hente i Dyreparken”, når kan jeg hente ordren min?
Så snart pakken din er klar til å hentes, vil du motta en e-post med beskjed om dette.
Hvor lang leveringstid er det på ordre bestilt i nettbutikken deres?
Alle varer er normalt klar til sending fra oss 1-3 arbeidsdager etter bestillingen er gjort. Pakken blir fraktet av vår leverandør Bring som normalt får levert pakkene 1-3 arbeidsdager fra de henter dem hos oss, avhengig av hvor pakken skal leveres.
Vi gjør oppmerksom på at det i enkelte perioder med stor trafikk som ved kampanjeperioder kan oppstå forsinkelser.
Rask levering er høyt prioritert hos oss!
Jeg har valgt “Hente i Dyreparken”, men ønsker min bestilling tilsendt. Hvordan gjør jeg det?
I vår nettbutikk har vi et fast fraktgebyr på 79 kroner. Du kan Vippse dette beløpet til nummer 109964 (Portobetaling Dyreparken). Etter at betalingen er gjennomført, vennligst send oss en e-post på nettbutikk@dyreparken.no. Vi vil deretter behandle ordren med frakt og gi deg informasjon om sporingsnummeret for forsendelsen din.